Angrerett og retur

Angrerett

Hos oss har du 14 dagars angrerett!

Den 1.mai 2001 ble Angrefristloven erstatte med Angrerettlova. Den nye lova gjeld kjøp av varer og tenester utanfor fast utsalsstad, som også inkluderer internetthandel. Intersalg ønsker å ta dette på alvor, og informerer deg om dine rettigheiter ved handel hos oss, slik vi er pålagt å gjere.

Utdrag frå Forbrukerrådet:

Angrerettlova erstattar Angrefristlova frå og med 1. mai 2001. Den nye loven gjelder kjøp av varer og tenester utanfor fast utsalsstad der de totale kostnader er over 300 kroner. Ved fjern sal som internett, telefonsal, TV-shop og postordre, gjelder angreretten uansett beløp. En viktig endring er at forbruker har lengre angrefrist. Det er også lovfesta at seljar har opplysningsplikt og at angreskjema skal følge med varen.

Dersom kjøpet er skjedd ved telefonsal, skal seljar dekke returomkostningane. Den nye loven gjelder også for enkelt-bestillingar i klubbmedlemskap, samt ved sal av forsikringstenester via telefonsal.

Den nye angrerettlova gir kjøper rett til å angre innan 14 dagar på kjøp føretatt ved fjern sal og sal utanfor seljars faste utsalsstad. Loven gir også seljar ei opplysningsplikt overfor kjøper angåande det produkt han sel og den angrerett kjøparen har etter angrerettlova.

Dersom kjøper angrar må han gi seljar melding om at han vil nytte angreretten innan angrefristens utløp, og sende varen tilbake til seljar på hensiktsmessig måte. Dersom kjøpet er skjedd ved telefonsal eller utanfor fast utsalsstad skal seljar dekke returomkostninga. Kjøparen kan da holde varen tilbake inntil han har mottatt tilbakebetaling av kjøpesummen samt beløp til returkostnader. Ved annet fjern sal enn telefonsal (eks. Internett, TV-shop, tradisjonell postordre) skal kjøper dekke returkostnader. Dersom varen er levert heime hos kjøper er det nok at kjøper gir melding og stiller varen til disposisjon.

Det er en forutsetning for å nytte angreretten at varen kan returnerast i same stand som den ble levert. Loven gjelder ikkje for sal frå automat, sal av fast eigendom og tidspartar i fritidshus. Unntak er også gjort for enkelte typar auksjonssal og avtaler om investeringstenester. Loven er ufråvikeleg i forbruker kjøp. Det vil si der seljar opptrer i næring og kjøper er forbruker.

Lengre angrefrist
Angrefristen er forlenga frå 10 til 14 dagar, og i enkelte tilfelle til 1 år. Angrefristen er etter den nye loven 14 dagar frå den dag kjøper har mottatt vara, angreskjema og dei opplysningar seljar skal gi i samsvar med lova. Dersom seljar ikkje har gitt alle opplysningane eller angreskjema er fristen 3 månader. Dersom seljar ikkje har gitt opplysningar om angreretten er fristen 1 år.

Opplysningsplikt
Før kjøp plikter seljar å gi opplysningar om varens eller tenestenes viktigaste eigenskapar, totale kostnader, angrerett, vesentlege avtalevilkår, seljars namn og adresse. Ved kjøp plikter seljar å gi de same opplysningar, med tillegg av opplysningar om framgangsmåte og vilkår for angreretten, om garanti- og servicevilkår, om vilkår for eventuell oppseiing, samt å gi ei stadfesting på bestillinga. Dersom marknadsføringa er retta mot norske forbrukarar skal all denne informasjon være gitt på norsk.

Forskjellige regler
Reglene for kven som skal betale for retur er forskjellig ettersom korleis kjøpet er utført. Ved kjøp av tenester skal det skje en tilbakeføring for det som er ytt så langt det er mogleg. Ved kjøp av varer som ikkje skjer ved telefonsal og som skal utviklast spesielt for forbrukaren, kan det avtales at produksjonen skal begynne før utløpet av angrefristen. Ved bruk av angreretten skal kjøper da betale for den del av arbeidet som er gjort samt de materialar som er brukte..

Standard angreskjema
Det skal følge et standard angreskjema med varen. Dette skal være ferdig utfylt av seljar, og kan nyttast av kjøper for å gi melding til seljar om at han ønsker å nytte angreretten. Kjøper er ikkje forplikta til å nytte angreskjema. Melding til seljar skal gis på hensiktsmessig måte. Standard angreskjema kan lastas ned direkte frå internettsidene til Barne og familiedepartementet. Her finns også forskrifter for korleis skjemaet skal fyllast ut.

Kredittavtaler faller bort
Avtaler om kreditt som helt eller delvis dekker kjøpesummen faller bort samtidig med at kjøper nyttar angreretten. Dette gjelder sjølv om kreditten er ytt av nokon andre enn seljar når dette har skjedd på bakgrunn av avtale mellom kredittgjevaren og seljar. Dersom en del av kredittkostnadene er betalt, skal disse tilbakeføres.

Utvida virkefelt
Den nye angrerettlova gjelder i motsetning til den gamle angrefristloven også for enkelt bestillingar som er et ledd i klubbmedlemskap og ved forsikringstenester som er kjøpt via telefonsal eller ved sal utanfor seljars faste utsalsstad.

Angrerettlova i full tekst finner du hos Lovdata.



Reklamasjon og retur

Reklamasjon - utdrag frå kjøpsloven
Lov om forbruker kjøp av 21. juni 2002
Gjelder frå 1. juli 2002
Loven gjelder alle varekjøp, ikkje tenester, som du som forbruker gjer etter 1. juli 2002, så lenge seljar er yrkesseljar (butikk, nettbutikk, postordre, telefonsal, TV-shop, messe etc.) kfr § 1 Alle reklamasjonar skal skje skriftleg til den adresse som er oppgitt under vår kontaktinformasjon, via e-post, brev eller telefaks.

Reklamasjonsfristen er normalt to år etter at du har overtatt varen og for produkter som er ment å vare lenger er den maksimum fem år. Reklamasjon må skje innan rimeleg tid etter at du har oppdaga en mangel ved det leverte produkt kfr. § 27 Har den leverte varen en mangel kfr §15-18, og dette ikkje skyldast deg som forbruker eller forhold på din side, kan du som forbruker krevje: Holde kjøpesummen tilbake §28, eller om levering eller retting av feilen § 29 og 30, eller prisavslag §31 eller heve kjøpet § 32 eller få erstatning §33. Dette gjelder ikkje dersom gjennomføring av kravet er umogleg eller gir seljaren urimelege kostnader.

Det er du som vel om du vil ha en ny vare eller om den skal reparerast. Dersom vi bruker meir enn ei veke på å rette mangelen, har du krav på en tilsvarande erstatningsgjenstand til reparasjonen er gjennomført. Dersom vi ikkje klarer å rette same feil på to forsøk, kan du kræve prisavslag eller heve kjøpet. Loven seier at alle feil som oppstår de første seks månadene skal reknast som fabrikkfeil, dersom vi ikkje  kan bevise noko anna.

For feil som oppdagast etter de første seks månadene er det du som kjøper som i hovudregel har bevisbyrdene. Vi som seljar har plikt til å undersøke årsaka til feilen. Finner vi ikkje årsaka eller om årsaka er at vara har hatt for dårleg kvalitet, er det en mangel. Alle feil ved en vare er ikkje alltid en mangel etter forbruker kjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarleg eller unormalt stor bruk er ikkje en mangel. Finner vi at dette er årsaka til feilen, må du sjølv betale reparasjonen. NB! Vi kan berre ta betalt for reparasjon eller undersøkinga dersom det er avtalt på forhånd og feilen skuldast deg som kunde.

Det må gis melding til seljar innan rimeleg tid etter at kjøper oppdaga eller burde oppdaga mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldinga gis skriftleg. Det skal vise i meldinga (reklamasjonen) kva manglar kjøpar ønsker å gjere gjeldande. Ved reklamasjonar skal tenesteytar bære alle kostnader forbundet med kjøpet, her under utgiftene til tilbaketransport.

Garanti  på Brukt, Demobrukt og NOS utstyr, (NOS=New Old Stock)

Ved kjøp  av brukt utstyr gir vi 30 dagers garanti på at produktet fungerer, som beskrevet i produktomtalen. Feil og mangler etter den tid blir ikkje erstatta. Angrefristen på produktet er 14 dagar som på alt anna kjøp.